کلبه ماهی

کلبه ماهی
راهنمای ماهیان آکواریوم
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه ماهی و آدرس kolbemahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  1. بی شک اولین و اصلی ترین نکته در نگهداری یک حیوان در محیط زندگی ، توجه به بهداشت آن است. محبوب ترین حیوانات خانگی بر اساس آمار گربه ها، سگ ها، پرندگان و آبزیان هستند. سگ ها و گربه ها برای دیگران و در برخی مواقع حتی برای صاحبانشان مشکلات محیطی، بهداشتی و یا حتی حقوقی ایجاد می کنند و همچنین باید فضایی را برای دفع فضولات آنها در نظر بگیریم. پرندگان به دلیل ریزش پرهایشان ممکن است ایجاد آلرژی کنند و یا آلودگی صوتی ایجاد نمایند. اما آبزیان با کمترین توقع از صاحبانشان در کنجی آرام، همواره لذت بصری و روحی را به ما هدیه می کنند که مزیتی برتر برای آنها محسوب می گردد.

  2. گاه پیش می آید که نگهداری برخی از حیوانات خانگی، روابط اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار می دهد، مثلا برخی از دوستانمان به خاطر ترس از سگ یا گربه با ما کمتر معاشرت می کنند. اما شخصی که از تماشای ماهیهای زیبا هراس داشته باشد، کمی دور از ذهن است و تقریبا همه انسانها از تماشای آب و حرکت ماهیها در آن لذت می برند.
  3. همواره باید زمانی را با آنها بگذرانیم، آنها را به گردش ببریم، محل زندگیشان را تمیز کرده و هر چند وقت یکبار آنها را نزد دامپزشک برده و ... هیچ گاه نمیتوانیم آنها را برای مدتی به حال خود رها کرده و تنها بگذاریم (همانطور که امروزه حتی هتل هایی برای نگهداری حیوانات در زمان سفر صاحبان آنها نیز ساخته شده است)

این در صورتی است که نگهداری یک آکواریوم مدرن به شما اجازه ی هرکاری را می دهد تمامی مراحل از قبیل غذادهی، فیلترینگ و ... به صورت خودکار و در زمان های مشخص انجام می شود و تنها وظیفه شما در نگهداری از آکواریوم تماشای آکواریوم و لذت بردن از آن است و حتی اگر شما چندین روز محل زندگی خود را ترک کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

امروزه نوآوریها و پیشرفت های فنی، زندگی را تا حد زیادی برای کسانی که تمایل دارند یک آکواریوم برای خود داشته باشند، سهل نموده است.
هر روز افراد بیشتری به دلیل زیبایی مطلق حیواناتی که می توانند با آکواریوم به خانه های خود بیاورند جذب آن می شوند.
اغلب آنها و نه همه، به زودی علاقه عمیق تر خود را نسبت به ماهیها و توجه بیشتر به آنها در می یابند.
شما بعد از روی آوردن به نگهداری از ماهی و تصمیم بر داشتن آکواریوم آب شیرین و یا آب شور و یا هر دو، دیدی کامل نسبت به جهانی پیدا می کنید که عمدتا دور از دسترس انسان و بشر است و این همان نیاز اصلی انسان یعنی بازگشت به طبیعت است.
حتی در نگهداری از رایج ترین موجودات آبزی شما شاهد زندگی موجوداتی شگفت انگیز خواهید بود. اشکال حرکتی خاص ماهیها که نتیجه میلیونها سال تکامل آنهاست بسیار لطیف، روح نواز و در نوع خود منحصر بفرد است.

هیجان زیاد اولین موفقیت تان در پرورش و یا مشاهده یک قسمت از رفتار آبزیان که قبلا برایتان ناشناخته بود همان چیزیست که شما را تشویق و تحریک میکند تاعلاقه خود را به موجودات دریایی دنبال کنید.بسیاری از جزئیات زندگی ماهیان در جهان عملا ناشناخته است. علاقمندان آکواریوم که زمانی را برای نگهداری صحیح از این موجودات صرف میکنند از شانس ویژه ای برای درک بیشتر تاریخ طبیعی آنها برخوردارند اکثر حیوانات آبزی(و دیگر حیوانات) طیف گسترده ای از رفتارهای خود را تنها تحت شرایط ایده آل اسارت نمایش می دهند که این امر برای آبزیان، تنها در یک آکواریوم مدرن می تواند حاصل شود. بنابراین کسانی که علاقه شدیدی به این موجودات دارند می بایست تا آنجا که می توانند درمورد وظایف خود در نگهداری از این موجودات و شبیه سازی محیط زندگی آنها به محیط طبیعیشان یاد بگیرند که این شبیه سازی برای ماهیان نسبت به حیوانات دیگر کاری لذت بخش تر، زیباتر و آسان تر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نکات اکواریومی(شرایط.غذا.لوازم).مدلهای آکواریوم، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:48 ] [ علیرضا دلسوز ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش اومدین آدرس کلبه ماهی:گناباد.روبروی خ.حافظ27 (بدلیل محدودیت لیست آخرین مطالب از بقیه صفحات وبلاگ هم دیدن کنید)
آرشيو مطالب
دی 1392
آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 13402
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


پخش زنده حرم





<-PostTitle->





  • فال کلیکی

k2cod go Up
مجله پزشکی دکتر سلام

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

Up Page